База знань

Check-list

Чек-лист (check-list) – це документ, що описує, що має бути протестовано. При цьому чек-лист може бути абсолютно різного рівня деталізації. Деталізація буде залежати від вимог до звітності, рівня знання продукту співробітниками і складності продукту.

Чек-лист – один з фундаментальних інструментів тестування. Він дозволяє не забувати про важливі тести , фіксувати результати своєї роботи і відслідковувати статистику про статус програмного продукту.

Як правило, чек-лист містить тільки дії (кроки), без очікуваного результату. Чек-лист менш формалізований ніж тестовий сценарій. Його доречно використовувати тоді, коли тестові сценарії будуть надлишкові. Також чек-лист асоціюється з гнучкими підходами в тестуванні.

Навіщо потрібен чек-лист?

– щоб не забути щось протестувати;

– допомагає здійснювати контроль за тестуванням.

Що повинно бути в чек-листі?

– перелік перевірок для тестування якоїсь області;

– властивості додатка;

– характеристики додатка.

Правила складання чек листів.

  1. Один пункт – одна операція.

Пункти чек листа – це мінімальні повні операції. Що це означає? Замовити виготовлення візиток і доставити візитки в офіс – це 2 різні операції. Тому, в чек листі вони відображаються окремими пунктами:

        – візитки замовлені;

        – візитки доставлені в офіс.

  1. Пункти написані в позитивній  формі.

Метою чек-листа є перевірка готовності, тому краще складати пункти в позитивній  формі – “замовлені, доставлені”. Порівняйте формулювання: “замовити візитки” і “візитки замовлені”. Другий варіант вимагає більшої відповідальності.

  1. Оптимальна кількість пунктів – до 20.

Чек листи не повинні бути довгими. Оптимальна кількість пунктів – до 20. Якщо потрібно, краще розбити задачу на кілька етапів і скласти до кожного етапу окремий чек лист.

Ефективне впровадження чек листів:

  • Тестування  : після складання чек листа, пройдіть подумки всі пункти разом зі співробітниками. Допишіть те, що було пропущено. Розставте пункти в правильному порядку. Внесіть правки.
  • Оформлення : чек лист повинен виглядати естетично – тоді з ним буде приємніше працювати.
  • Зручний доступ : організуйте спільний доступ співробітникам до документів, щоб в потрібний момент їх легко можна було роздрукувати.

Переваги використання чек листів:

  • Структурування інформації в голові співробітника.
  • При записуванні необхідних дій, у співробітника чітко вимальовується потрібна послідовність завдань.
  • Підвищення швидкості навчання нових співробітників.
  • Не потрібно повторювати в сотий раз послідовність операцій.
  • Досить провести короткий інструктаж і дати чек лист для самостійної роботи.
  • Високий результат, зменшення кількості помилок.
  • Чек листи допомагають уникнути проколів і помилок через неуважність.
  • Взаємозамінність співробітників.
  • Економія робочого часу – співробітники будуть значно менше часу витрачати на перероблювання завдань.

 

Набагато більше інформації на курсі базовий модуль тестування